Sagauta.lt
Konsultuojame darbo dienomis 8:00 - 17:00
 

Naujienos


 2012-06-28

Suomiai siūlo keisti vilkikų minimalų protektoriaus gylį

Suomių padangų kompanija „Nokian Tyres“ atliko testą, kurio metu nustatė, kiek skiriasi naujų ir ilgai dėvėtų vilkiko padangų savybės esant žieminėms oro ir kelio dangos sąlygoms.

Daugumoje šalių numatyti minimalūs žiemą naudojamų padangų protektoriaus gyliai, tačiau atlikus šį testą verta susimastyti ar tie reikalavimai nėra per švelnūs. Daugumoje Europos šalių užtenka iki 2 mm. protektoriaus gylio. „Nokian Tyres“ atstovų nuomone, tai yra per mažai. Patys suomiai svarsto galimybę sugriežtinti reikalavimus, kad protektorius būtų bent 5 mm. gylio ir tą patį siūlo ir kitoms šalims. Tokie patys ar griežtesni reikalavimai yra ir kaimyninėje Švedijoje, Austrijoje ir keliose kitose Europos valstybėse. Šiuo metu Suomijoje užtenka 1,6 mm. gylio protektoriaus.

Bandymų rezultatai

Atliekant bandymus, buvo siekiama nustatyti, kaip skiriasi vilkiko manevringumas, valdymas, įsibėgėjimas ir stabdymas naudojant padangas su minimaliu ir giliu protektoriumi. Testo metu buvo naudojami du vienodi vilkikai, kurių bendroji masė 43 t. Viename vilkike buvo sumontuotos „Nokian Hakkapeliitta Truck F“ ir „Truck E“ padangos, o puspriekabėje naujos visais metų laikais galimos naudoti padangos. Antrajame vilkike ir puspriekabėje buvo naudojamos padėvėtos visais metų laikais galimos naudoti padangos, kurių protektoriaus gylis buvo apie 5 mm.

Važiuojant 70 km/h. greičiu ir pradedant staigiai stabdyti, naudotų padangų stabdymo kelias buvo 30 proc. ilgesnis. Palyginimui suomiai pateikė tokius skaičius: kai vilkikas su naujomis padangomis sustoja, kitas vilkikas tuo metu dar važiuoja 35 km/h. greičiu. Vertinant įsibėgėjimą, taip pat nieko nenustebino, kad su naujomis padangomis važiavęs vilkikas atitrūko nuo kito bandymuose dalyvavusio vilkiko.

Atliekant manevringumo bandymus, naujos padangos daug geriau įveikė posūkius, ir vairuotojas galėjo tai daryt kontroliuodamas vilkiką, tuo metu antrasis vilkikas trasoje judėjo ne tik lėčiau, bet ir kovojo su slidinėjančiais priekiniais ratais ir puspriekabe.

Išvados

Sunku ir įsivaizduoti, kokie būtų rezultatai, jei suomiai būtų lygine naujas padangas ne su 5 mm. gylio protektorių turinčiomis naudotomis padangomis, o su padangomis nusidėvėjusiomis iki 1,6 mm.

Atlikę bandymus suomiai konstatuoja, kad minimalus vilkiko padangų protektoriaus gylis turėtų būti 5 mm., o puspriekabėje reiktų montuoti padangas, kuriose būtų likę 3 mm. protektoriaus. Taip pat reiktų pasistengt, kad bent jau vilkikas būtų su padangomis, kurių protektorius yra pakankamai gilus.

 Iš www.balsas.lt

2010-02-04        

Pavėlavai įregistruoti t/p- išregistruos automatiškai          

Nuo š.m.vasario 1 d. per nustatytą terminą neperregistruotos transporto priemonės bus automatiškai išregistruotos .
Įsigijus Lietuvoje jau registruotą transporto priemonę privaloma ją perregistruoti savo vardu per 15 kalendorinių dienų po to, kai pardavėjas (valdytojas) pranešė VĮ „Regitra“ apie transporto priemonės pardavimą (perleidimą). To neatlikus per nustatytą terminą, nuo šių metų vasario 1 d. ji bus automatiškai išregistruota. Viešajame eisme draudžiama naudoti išregistruotas transporto priemones. Jei naujasis transporto priemonės savininkas praleido nustatytus perregistravimo terminus tai automatiškai išregistruotą transporto priemonę jis galės vėl įregistruoti teisės aktų nustatyta tvarka. Tačiau VĮ „Regitra“ padalinyje jis turės pateikti ne tik visus būtinus dokumentus, bet ir norimą įregistruoti transporto priemonę.
 Ar transporto priemonė jau perregistruota (įregistruota) galima nemokamai pasitikrinti VĮ „Regitra“ tinklalapyje.  Pasinaudojus elektronine paslauga „Transporto priemonių paieška“, galima rasti informacijos, ar transporto priemonė įregistruota, ar deklaruota apie jos pardavimą, ar ji jau išregistruota. Be to paieškoje papildomai pateikiama duomenų apie asmenų (savininkų ir naudotojų), kurių vardu transporto priemonė buvo įregistruota Lietuvoje, skaičių.

 2010-01-05

 Žvėrių sukelti autoįvykiai ir kas juos atlygina

2009 m. lapkričio pabaigoje LAT Civilinių bylų skyriaus teisėjų kolegija teismo posėdyje išnagrinėjo civilinę bylą pagal draudimo bendrovės „AB If P&C Insurance AS“ kasacinį skundą dėl Vilniaus apygardos teismo Civilinių bylų skyriaus teisėjų kolegijos 2009 metų liepos 9 dienos nutarties peržiūrėjimo atsakovui Lietuvos Respublikos valstybei, atstovaujamai Lietuvos Respublikos Vyriausybės, dėl nuostolių atlyginimo. Po bylos peržiūrėjimo LAT paskelbė  verdiktą: valstybė privalo būti atsakinga už briedžių ir kitų miško žvėrių sukeltas avarijas.
Kovo 24 dieną LAT (Lietuvos aukščiausias teismas) priimėmė nutarimą, kuriame aiškiai išdėstoma valstybės atsakomybė už laukinių žvėrių padarytą žalą.. LAT teisėjų kolegija pažymi, jog Civilinio kodekso (CK) 6.267 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad laukinių žvėrių padaryta žala turi būti atlyginama įstatymų nustatyta tvarka.
Tačiau nėra įstatymo arba jo normos, tiesiogiai nustatančios, kad atlyginama laukinio žvėries padaryta žala ir nustatytas subjektas privalantis ją atlyginti tuo atveju, kai žala padaryta automobiliui susidūrus su priešais išbėgusiu laukiniu žvėrimi

2009-12-04

Monstrai Lietuvoje

Sportinis galiūnas „Nissan GT-R“ – jau Lietuvoje

DUOMENYS:

3,8 l, V6 variklis, 
480 AG. 
Įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/val. - per 3,5 sek.
Gineso rekordų knygoje jis įrašytas kaip greičiausias serijinis keturvietis sportinis automobilis pasaulyje

http://auto.delfi.lt/autonews/sportinis-galiunas-nissan-gt-r--jau-lietuvoje.d?id=26445593

 2009-11-03

Nauja  techninės apžiūros atlikimo tvarka ir dokumentai

Nuo 2009 m. rugsėjo 15 d. privalomąją techninę apžiūrą patvirtina įrašas centrinėje techninės apžiūros duomenų bazėje ir išduoti dokumentai: (A4 formato) žalios spalvos vandens ženklais apsaugota techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita) ir tie patys ant valstybinių numerių klijuojami ženklai-lipdukai. Taigi transporto priemonės valdytojas   šią rezultatų kortelę (ataskaitą) privalo vežiotis su savimi. Ši naujoji ataskaita yra visiškai kitoks dokumentas, kuriame pateikiama gana daug duomenų. Ataskaitoje įrašomas automobilio valstybinis numeris, pirmos registracijos data, savininko vardas bei pavardė, degalų rūšis, kilmės šalis ar net rida. Joje taip pat nurodomas mašinos stabdžių, išmetamų teršalų ir žibintų įvertinimas.Nauja ir tai, kad ataskaitos apačioje gali būti nurodyti nedideli automobilio trūkumai. Pavyzdžiui, jei atvykę į techninę apžiūrą neturėsite gesintuvo, pirmosios pagalbos rinkinio ar nedegs viena iš dviejų valstybinio numerio apšvietimo lempučių, apžiūrą pereisite, bet šie trūkumai bus įrašyti į ataskaitą. Todėl juos, suprantama, artimiausiu metu vis dėlto turėsite pašalinti.“Jei vairuotojas, kurio automobilyje rasta smulkių gedimų, perėjo techninę apžiūrą, bet artimiausiu metu trūkumų nepašalino, policijos pareigūnai neturėtų to toleruoti ir bausti už šį pažeidimą”, – sako Kelių ir civilinės aviacijos departamento saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis
Nedideli trūkumai, leidžiantys pereiti techninę apžiūrą*

1. Nėra pirmosios pagalbos rinkinio
2. Nėra gesintuvo
3. Išjungus žibintus jie “neužsimerkia” (pavyzdžiui, Ford Probe automobiliuose)
4. Nešviečia vienas iš dviejų atbulinės eigos žibintų
5. Nešviečia viena iš dviejų valstybinio numerio lempučių
6. Pažeistas pedalo guminis antdėklas
7. Galinės ašies stabdymo jėga siekia ne mažiau kaip 80 proc. priekinės ašies stabdymo jėgos

* šiuo metu patvirtintas dvylikos nedidelių trūkumų (kiti punktai nepateikiami, nes galioja sunkiasvoriams automobiliams), kuriems esant leidžiama pereiti techninę apžiūrą iš pirmo karto, sąrašas. Artimiausiu metu šį sąrašą ketinama praplėsti iki 62 punktų.

Privalomosios techninės apžiūros talonai, išduoti iki 2009-ųjų rugsėjo 15 d., galios iki juose nurodytos datos, t.y. kitos privalomosios techninės apžiūros

 2009-09-29

Nauja automobilių atitikties įvertinimo atlikimo tvarka.

Siekdama užtikrinti, kad Lietuvoje registruojami iš trečiųjų šalių atvežti automobiliai būtų saugūs, Susisiekimo ministerija numato patikslinti šių automobilių atitikties įvertinimo atlikimo tvarką. Patikslinta tvarka užtikrintų, kad prieš registruojant iš trečiųjų šalių, tame tarpe ir JAV, atvežtą automobilį būtų patikrinta daugiau jo parametrų, įsitikinta automobilio saugumu bei atlikta privaloma techninė apžiūra, o visas šis procesas būtų paprastesnis, greitesnis ir automobilio savininkui kainuotų mažiau“, – sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Siūloma, kad nuo kitų metų pradžios tokiems automobiliams be dabar privalomos apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisų konstrukcijos, jų skaičiaus, išdėstymo ir spalvinės gamos patikros būtų papildomai tikrinamas važiuoklės geometrijos atitikimas gamintojo parametrams bei kiti automobilių parametrai, įprastai tikrinami privalomos techninės apžiūros metu.

Automobilių techninę apžiūrą ir techninių parametrų atitikties Europos Sąjungos reikalavimams įvertinimą planuojama atlikti tik šiuo metu Lietuvoje veikiančiuose techninės apžiūros centruose.

Šiais pakeitimais siekiama apsaugoti vartotojų teises ir užtikrinti, kad įsigydamas iš trečiųjų šalių įvežamą automobilį pirkėjas gautų techniškai tvarkingą, Lietuvoje tinkamą naudoti transporto priemonę.

Minėtus automobilių atitikties įvertinimo tvarkos pakeitimus bei jų įgyvendinimo galimybes Susisiekimo ministerija aptarė su Valstybine kelių transporto inspekcija, Kelių transporto priemonių techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“, valstybės įmone „Regitra“ ir automobilių prekybos verslo asociacijomis – Nenaujų automobilių pardavėjų asociacija, Motorinių transporto priemonių iš JAV importuotojų ir pardavėjų asociacija bei Lietuvos autoverslininkų asociacija.

Visoms suinteresuotoms šalims šie pakeitimai yra priimtini, o kadangi patikslinta tvarka automobilio atitikties vertinimą atpigins ir pagreitins, tikimasi, kad ji bus priimtina ir automobilių pirkėjams.

2009-07-29

Dygliuotų padangų naudojimas neatšauktas 

Antradienį ministerijų atstovams nepavyko susitarti, ar būtina atšaukti draudimą nuo 2011 m. balandžio važinėti dygliuotomis padangomis, rašo „Verslo žinios”. Visišką dygliuotų padangų draudimą Kelių eismo taisyklėse prieš metus įteisino Gedimino Kirkilo vyriausybė - tuomet buvo skelbta, kad Lietuvoje žiemos šiltos, o naudojamos dygliuotos padangos didina užterštumą bei triukšmą, be to, asfaltuotai dangai kasmet padaroma apie 13 mln. litų žala. Tačiau pasak Eligijaus Masiulio, susisiekimo ministro, žmonių saugumas yra svarbiau už keliams padaromą žalą. Saugaus eismo specialistai taip pat pabrėžia, kad važinėjant apsnigtais keliais dygliuotos padangos yra vidutiniškai 60 proc. saugesnės už nedygliuotas. Vis dėlto Susisiekimo ministerijai kol kas nepavyksta įtikinti, jog draudimą būtina atšaukti - dėl projekto dar bus diskutuojama. Tuo tarpu verslininkai siūlo perimti skandinavų patirtį ir reglamentuoti dygliuotų padangų naudojimą - taip galima triskart sumažinti jų poveikį kelio dangai. Lietuva - viena iš nedaugelio Europos šalių, kurioje nei dyglių dydis, nei svoris, nei jų skaičius padangoje nereglamentuojamas. 
info iš delfi.lt

2009-07-15

Įregistruota 67 proc mažiau naujų automobilių

Per šių metų pirmąjį pusmetį VĮ „Regitra“ įregistravo 83 228 į šalį įvežtas transporto priemones, t. y. 32,9 proc. mažiau (124 032) nei tuo pačiu metu pernai. Labiausiai sumažėjo naujų transporto priemonių registravimo apimtis – jų įregistruota 66,6 proc. mažiau (per 2009 m. I pusmetį jų įregistruota 7979, tuo pačiu metu pernai – 23 901). Tarp naujų transporto priemonių daugiausia įregistruota „Mazda 6“ ir „Nissan Qashqai“ modelių automobilių.Naudotų transporto priemonių registravimo apimtis smuko ne taip smarkiai, jų šiemet įregistruota 24,8 proc. mažiau (per 2009 m. I pusmetį jų įregistruota 75 249, tuo pačiu metu pernai – 100 131).  Lietuvos kelių transporto priemonių parką šiemet gausiausiai papildė iš Vokietijos įvežtos naudotos transporto  priemonės – jų įvežta 24,6 tūkst.; tarp visų į šalį įvežtų ir čia įregistruotų transporto priemonių jų dalis sudarė 33 proc. (tuo pačiu metu pernai 37 proc.). Vidutinis šiemet į Lietuvą įvežtų ir čia įregistruotų naudotų transporto priemonių amžius – 10 metų. Kaip ir 2008 m., populiariausi „Volkswagen Passat“ ir „Volkswagen Golf“ modelio automobiliai (žr. lentelę pranešimo apačioje). VĮ „Regitra“ primena, kad Lietuvoje registruojant iš užsienio įvežtas naudotas transporto priemones būtina pateikti originalius jų ankstesnės registracijos dokumentus. 
info iš vtv.lt

Pirmąjį metų pusmetį sunkmetis labiausiai paveikė ne gyvybės draudimą

Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisija skelbia, kad šių metų birželį draudimo rinka ir toliau išlaikė pastarųjų mėnesių tendencijas – mažėja sutarčių skaičius ir pasirašytų įmokų suma bei auga išmokos. Per pirmąjį šių metų vasaros mėnesį pasirašytos įmokos siekė 114 mln. litų, tai yra 17 proc. mažiau nei gegužės mėn., o nuo metų pradžios pasirašytų įmokų suma sudarė 835 mln. litų ir, palyginti su atitinkamu 2008 m. laikotarpiu, sumažėjo 20 proc. Išmokų suma per sausį–birželį siekė 554 mln. litų ir, palyginti su pirmuoju pernai metų pusmečiu, išaugo 15 proc. Birželio mėnesį išmokėta 81 mln. litų, t.y. 2 proc. mažiau nei per gegužės mėn. 
Birželio mėnesį situacija gyvybės draudimo rinkoje išliko panaši kaip ir gegužę. Pastarąjį mėnesį gyvybės draudime pasirašyta 39 mln. įmokų, o nuo metų pradžios ši suma pasiekė 227 mln. litų. Išaugo gyvybės draudimo užimama rinkos dalis, tačiau ši situacija ne itin džiugina, nes ją nulėmė sparčiai krintanti ne gyvybės draudimo rinka, kuri, palyginti su geguže, sumažėjo beveik ketvirtadaliu, t. y. 24 proc.
Lietuvoje veikiančių draudikų pateikti birželio mėnesio duomenys rodo, kad ne gyvybės draudimas, metų pradžioje įgavęs neigiamą augimo kryptį, ir šį mėnesį ją išlaikė. Sausį–birželį ne gyvybės draudimo šaka, lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, sumažėjo beveik 22 proc. Bendrą ne gyvybės draudimo smukimą dar sustiprino ir natūraliai pasibaigęs transporto priemonių draudimo bumas: TPVCA (transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės) įmokos nuo metų pradžios sumažėjo beveik 18 proc. (43,4 mln. litų), kasko (transporto priemonių) – net 39 proc. (84,9 mln.). Neigiami pasirašytų įmokų pokyčiai išryškėjo ir kitose ne gyvybės draudimo grupėse – turto, sveikatos, bendrosios civilinės atsakomybės.
„Draudimo rinkos pokyčiai birželį rodo, kad dėl šiandieninės šalies ekonomikos ir ūkio situacijos ne gyvybės draudimo grupėse pagyvėjimo artimiausiu metu tikėtis nevertėtų. Mažėjant gyventojų pajamoms, žmonės dar atidžiau peržiūri savo ir savo šeimos būtinųjų išlaidų krepšelį, kuriame vietos draudimui atsiranda dar rečiau. Tokią padėtį geriausiai atspindi akivaizdžiai mažėjančios įmokos kasko, sveikatos ir turto draudimo grupėse. Žinoma, birželį ne gyvybės draudimo rinką sparčiai sumažino ir pavasarį ją palaikęs transporto priemonių draudimas, kuris vasarą, kaip ir kasmet, natūraliai užleidžia savo pozicijas“, – teigia Ramūnas Baravykas, Draudimo priežiūros komisijos pirmininko pavaduotojas.
Per šešis šių metų mėnesius buvo pasirašyta 835 mln. litų draudimo įmokų. Ne gyvybės draudimo rinkoje pasirašyta beveik 607 mln. litų – kone 22 proc. mažiau nei pernai tuo pačiu metu, gyvybės draudimo rinkoje – 227 mln. litų, o tai – beveik 16 proc. mažiau.
Per sausį–birželį išmokėta beveik 554 mln. litų draudimo išmokų, t. y. 15 proc. daugiau nei atitinkamu 2008 metų laikotarpiu. Gyvybės draudimo rinkoje išmokėta 130 mln. litų, t. y. 4 proc. mažiau nei pernai, ne gyvybės draudimo rinkoje išmokos siekė 423 mln. litų, t. y. beveik 23 proc. daugiau nei atitinkamu laikotarpiu praėjusiais metais.

info is dpk

 

 

 

 
Copyright © 2009-2013 UADBB "SAUGAUTA". Visos teisės saugomos.
Sukūrė: .UAB Mintak software
Tel. (8 5) 272 58 59
Faks. (8 5) 272 10 71
Adresas: Konstitucijos pr. 23C
LT-08105 Vilnius