Sagauta.lt
Konsultuojame darbo dienomis 8:00 - 17:00

Įvykiai

Dalių nusidėvėjimas

 Kai nukentėjusioji transporto priemponė remontuojama ir sugadintos dėvėtos detalės, agregatai bei kiti reikmenys  keičiami naujomis originaliomis gamyklos gamintojos detalėmis tai draudimo bendrovė, skaičiuodama išmoką, atskaičiuoja detalių nusidėvėjimą. Detalių, kurias paveikia natūralus nusidėvėjimas ir aplinkos poveikis yra praporcingas transporto priemonės ridai ir amžiui. Detalių nusidėvėjimo laipsnis nustatomas, atsižvelgiant į Kelių transporto priemonių vertinimo instrukciją, kurioje pateikta detalių nusidėvėjimo lentelė, priklausomai nuo automobilio paskirties, amžiaus ir variklio kubatūros.

Detalių nusidėvėjimo lentelė
Eksploatavimo laikas Susidėvėjimo laipsnis lengviesiems automobiliams Gyven.priekaboms ir automobiliams, motociklams Autobusams, krov.automobiluiams ir jų priekaboms, spec.automobiliams ir jų priekaboms, mopedams Traktoriams ir savaeigėms mašinoms
metais III III III
 iki 1 -rių metų  0  0 0 0 0
 1  4  0  0 0 0 0
 2  9  5  0 0 0
 3  14  9  6 0 5 10
 4  20  13  10 5  10 15
 5  27  19  14 10  15 20
 6  33  24  19 15  20 25
 7  40  30  25 20  25 30
 8  47  37  31 25  30 35
 9  53  43  37 30  35 40
 10  59  49  43 35  40 45
 11  65  55  50 40  45 50
 12  70  61  56 45  50 55
 13  70  67  62 50  55 60
 14  70  70  67 50  60 65
 15  70  70  70 50  65 70
>15 70 70 70 50 70 75

 Šia lentele  naudojasi draudimo bendrovės ir nepriklausomi verintojai, nustatydami dalių nusidėvėjimą, kai žala skaičiuojama nukentėjusiems asmenims, kurie nesinaudoja KASKO draudimu.

Skaičiuojant dalių nusidėvėjimą, automobiliams apdraustiems KASKO draudimu, kai kurios draudimo bendrovės kartais taiko koreguotą lentelę, sutinkamai su draudimo taisyklėmis, kurioje dalių nusidėvėjimo laipsnis gali skirtis nuo šios lentelės. Dažniausiai nusidėvėjimas būna mažesnis (draudėjo naudai).

Automobilio klasės nustatymo lentelė
Automobilio klasė Variklio darbinis tūris, cm
 
  nuo iki
I   1000
II 1001 2000
III daugiau nei  2000
 

 

 

 

 

 

 

Dažnai kyla keletas klausimų:

  •  Kada detales reikia keisti, o kada galima remontuoti. 

Kelių transporto priemonių vertinimo instrukcijoje visa tai yra apibrėžta.  Apgadintos kėbulo dalys keičiamos naujomis (iš dalies ar visiškai) šiais atvejais:
1. kai išlaidos kėbulo dalies atstatymui yra didesnės už išlaidas jos keitimui;
2. kai kėbulo dalis yra labai apgadinta ir jos neįmanoma atstatyti;
3. kai siekiant atstatyti dalį, ją reikia atkirsti (atskirti) nuo kitų kėbulo dalių;
4. kai reikia atkirsti dalį, kad būtų galima atstatyti kitas kėbulo dalis
.

  • Ar visoms automobilio detalėms taikomas vienodas nusidėvėjimo skaičiavimas

Kadangi ivairios automobilio dalys dėvisi nevienodai, todėl ir nusidėvėjimas skaičiuojamas skirtingai.

Dalių pagal dėvėjimosi pobūdį klasifikavimas:
1. I grupė - dalys, kurių praktiškai neveikia natūralus nusidėvėjimas ir aplinkos poveikis (pvz., nematomi (paslėpti) salono ir bagažinės apdailos bei tvirtinimo elementai ir kt.);
2. II grupė - dalys, kurias nedaug paveikia natūralus nusidėvėjimas ir aplinkos poveikis arba kurioms šį nusidėvėjimą ar poveikį nustatyti sudėtinga (pvz., galiniai ir šoniniaistiklai, korpusinės detalės, įrengti salone ir bagažinėje elektros įrangos elementai ir kt.);
3. III grupė - dalys, kurias paveikia natūralus nusidėvėjimas ir aplinkos poveikis proporcingas transporto priemonės ridai ir senumui (pvz., matomi salono ir bagažinės elementai, visos kėbulo ir išorinės apdailos dalys, apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisai, ne salone ir ne bagažinėje įrengti funkciniai elementai, priekinis stiklas, hidraulinės ir pneumatinės pavarų elementai, reduktoriai, važiuoklės elementai, variklis ir kt.);
4. IV grupė - dalys, kurių nuvertėjimo procentas gali būti nustatytas pagal jų nusidėvėjimolaipsnį (pvz., padangos).

 

 
Copyright © 2009 UADBB "SAUGAUTA". Visos teisės saugomos.
Tel. (8 5) 272 58 59
Faks. (8 5) 272 10 71
Adresas: Konstitucijos pr. 23C
LT-08105 Vilnius